FESTA MAJOR DE LA FONT DE LA GUATLLA 2024

Benvolguts fontguallencs i benvolgudes fontguallenques, amics, amigues i totes aquelles persones que heu fet possible que aquest projecte hagi tirat endavant.

Encetem la Festa Major 2024.

Sortim al carrer un any més per  omplir-lo de gresca, riures i germanor!

Ens fa molta il·lusió poder celebrar-ho amb vosaltres, com cada any. 

El dijous, 13 de juny, l’homenatge a la gent gran donarà el tret de sortida a uns dies plens d’activitats, entre els quals la mostra de tallers del Centre Cívic Font de la Guatlla, el sopar de germanor i acabarà amb l’arribada de la Flama del Canigó i la revetlla de Sant Joan. 

Agraïm a les diferents entitats i institucions educatives la seva implicació i  esperem que gaudiu tant com nosaltres  de tot el que  s’ha  preparat. 

També volem felicitar pel disseny del cartell de festa major a Mila Carrión Cezuk, que ha aconseguit transmetre tot el que representa per nosaltres amb la seva il·lustració. 

Amb aquest breu text volem convidar-vos a formar part d’aquesta celebració on gaudir és una paraula per a tothom i que per nosaltres és sinònim de comunitat. 

Bona Festa Major!

La Comissió de festes

PROGRAMA

Dijous 13 de juny

A les 17 h Inauguració de l’Exposició «Mostra de Fi de Curs» de l’alumnat deis tallers de creativitat i cuina

Lloc: Punt de trobada del Centre Cívic.


A les 18 h  Homenatge a la gent gran (a partir  de 75 anys)

Amb l’actuació del tenor Ulisses.

 Lloc: Sala d’actes del Centre Cívic.          

Les persones  nascudes l’any 1944 (80 anys) rebran un obsequi.

Inscripció prèvia a la secretaria del  Centre Cívic, de l’1 al 11 de juny.

Places limitades.


Divendres 14 de juny

A les 18 h  Presentació i pregó de Festa Major.

A càrrec de: Joaquim Monclús Esteban,  veí del barri, periodista ,historiador i escriptor.


De 18.30 h a 20 h   Mostra de tallers a càrrec de l’alumnat  d’alguns tallers ,de dansa, ball i expressió , del Centre Cívic Font de la Guatlla.

Lloc: al carrer, davant del Centre Cívic.


A les 20 h   Piscolabis de Festa Major.


A les 20.30 h  Activitats de cultura popular , organitzades per l’escola Muntanyeta i l’escola Magòria ,rua de tabals , capgrossos , (Ballarà la guatlla ), correfoc infantil amb els  diables de  l’escola Magòria.

Lloc: rua ,pels   carrers de Valls  i  Rabí Rubèn , correfoc al carrer Sant Fructuós ,entre Sant Germà i Santa Dorotea.


De 22 h a 2 h  Nit jove: música de PD’s a càrrec de l’Esplai Turons.

Lloc: al carrer, davant del Centre Cívic.

Dissabte 15 de juny

De 10 h a 13 h   9 è Torneig infantil d’Escacs de l’AAVV de la Font de la Guatlla (de 6 a 16 anys).

Tots els participants tindran premis.

Lloc: Sala d’actes del Centre Cívic.          

Inscripcions gratuïtes , de l’1  al 13 de juny de 18 h a 20 h, al despatx de  L’associació a la secretaria del  centre cívic  o al correu festamajorfontguatlla@gmail.com .Places limitades.


De 10 h a 12 h  Rocòdrom  , tast d’escalada infantil  organitzat per l’AFA de  l’escola Pau Vila.

Lloc: a l’escola  Pau Vila ,carrer de la Font Florida 95-131.


De 12 h a 15 h.  Vermut musical , organitzat per l’associació dels horts de la Font de la Guatlla , cultivant comunitat, collint ritme i alegria.

Col·labora amb l’associació dels horts de la Font de la Guatlla, el Bar Restaurat Caldeira

Lloc:  carrer Sant Fructuós , entre San Germà i Santa Dorotea


De 17 h a 20 h. Torneig esportiu FD’24  Organitzat per  l’Esplai Turons  i  la AAVV de la Font de la Guatlla.

Es competirà en dos esports diferents: pixi i bàsquet (apuntar-se a un no obliga a apuntar-se als dos). Hi haurà 4 franges d’edat: de 5 a 7 anys, de 7 a 12, de 12 a 16 i  +16. 

Els espais i els horaris us els acabarem de confirmar un cop sapiguem el nombre d’equips que s’hi han inscrit. Per últim, el dia màxim per apuntar-vos-hi, és el dia 31 de maig.

Les instruccions per a la inscripció estan recollides en el codi QR

Lloc: Als patis de l’escola Muntanyeta i el Institut de la XXV  Olimpíada


De 21.30 a 2 h Sopar de germanor

El lloguer de taules i cadires per a 6 persones és de 25 € (cada cadira extra és 1€ més).

Les taules estan numerades. Reserves al despatx de l’associació ( Centre Cívic ) de l’1 al 14 de juny (de 17 a 20 h).                                                                                                                    


De 23 h a 2 h  Ball de Festa Major , amb l’Orquestra Guateque   5 músics  que us faran tenir ganes de ballar.

 Lloc: Al carrer davant del Centre Cívic                                                       

Diumenge 16 de juny

De 11 h. a 13 h Cuidem els habitants dels horts ,organitzat per l’associació dels horts de la Font de la Guatlla.

Construireu menjadors per a les aus , amb tetrabrics, un hotel per als insectes i us fareu una foto de record al fhotocall hortolà.

Lloc: Al recinte dels horts ,situat al Turó de la Font de la Guatlla.


De 13 h a 15 h   Botifarrada de Festa Major.

Botifarra amb mongetes, allioli, pa, amanida , postres i beguda.

Tiquet: 7 €  . Venda anticipada de l’1 al 14 de juny  5€ 

Totes les Reserves es faran al despatx de l’Associació (Centre Cívic),de 17 a 20 h.                    

Lloc: Al carrer davant del Centre Cívic


De 17.30 h a  18.30 h Teatre Actuació del Grup de teatre Clandestines ,amb l’obra

 “ Demà plourà”

 Lloc : Sala d’actes del Centre Cívic. Preu de l’entrada 5€

A les 20.30 h   Havaneres amb el grup Mar Brava

Lloc: Al carrer davant del Centre Cívic

No hi mancarà el tradicional rom cremat.

Preu per cadira i el rom cremat 2 €.

      

Dissabte dia 22

D ’11 h a 13 h Dissenyem un hort organitzat per l’associació dels horts de la Font de la Guatlla.

Participa en el nostre taller interactiu per dissenyar un hort ecològic

Descobreix els secrets del cultiu de les verdures i converteix-te en un expert hortolà o hortolana. Hauràs d’acolorir els elements clau d’un hort i respondre les preguntes que farem a ritme de música hortolana.

I no t’ho perdis! Després podràs fer-te una foto al teu  hort!


De 17 a 20 h  Tarda infantil  activitats perquè els més petits i petites gaudeixin dels Llits elàstics i autos de xoc amb neumàtics (Ecoxoc)

Xocolatada amb la col·laboració de Saula i Condis.

Lloc : Al carrer davant del Centre Cívic

Diumenge 23 de juny

REVETLLA DE SANT JOAN 

19.h  Arribada de la Flama del Canigó


21 h Parada de taules

El lloguer de taules i cadires per a 6 persones és de 25 €  (cada cadira extra 1 € més).

Les taules estan numerades. Reserves al despatx de l’associació ( Centre Cívic )  del 6 al 21 de juny de 18 a 20 h.       


De 23 h a 2.30 h  Ball amenitzat pel discjòquei  Xuli.

Lloc: Al carrer davant del centre cívic

Advertiments: La comissió de festes d’aquest programa es reserva el dret de modificar o cancel·lar alguna activitat si ho creu necessari.

Tos els pagaments es poden fer, en efectiu o amb targeta.